Sicario (2015) - film

 U Meksiku SICARIO znači plaćeni ubojica. Redatelj Denis Villeneuve (Prisoners, Incendies) donosi nam uzbudljivi emocionalni triler pun intrige, korupcije i moralnog ludila pograničnih narko ratova.

KRATKI SADRŽAJ

Kad FBI agentica iz Arizone i voditeljica tima za otmice Kate Macer (dobitnica Zlatnog globusa Emily Blunt) otkrije kuću smrti meksičkog kartela, to šokantno otkriće završit će velikim promjenama i na osobnoj i globalnoj razini. Kate postaje članom tajne misije koju predvodi tajanstveni Kolumbijac, poznat jedino pod imenom Alejandro (dobitnik Oscara Benicio Del Toro), zajedno sa specijalnim agentom Mattom Graverom (Josh Brolin, nominiran za Oscara). Iako se Kate pokušava uvjeriti da je u potrazi za pravdom, zapravo je uvedena u mračno i tajno bojno polje okrutnih kartela, plaćenih ubojica, tajnih američkih špijuna i tisuća nevinih osoba. Američka i meksička granica je sada poprište najgorih vrućih pitanja današnjice - droge, terora, nezakonite imigracije, korupcije i sve više kriminala koji ostavlja ljude s obje strane u strahu i na oprezu. Sicario istražuje što sve snage zakona moraju poduzeti i koje granice pomicati kako bi se mogle suočiti s onima koji ne igraju prema pravilima.

Redatelj Denis Villeneuve je rekao: „Sicario istražuje tajne operacije i meksičke kartele. Ali ovo je također priča o Americi, o sukobu idealizma i realizma kod suočavanja s problemima drugih zemalja.“

„Ovo je film o izborima,“ rekao je Benicio Del Toro koji je preuzeo ulogu osvetljivog, ali i osjetljivog plaćenog ubojice Alejandra. „Teško je reći da li je bilo koji lik u filmu uistinu dobar ili zao. Opravdava li cilj sredstvo? Što se dogodi kad se nađete u situaciji u kojoj želite ubiti jednu osobu, zbog čega ubijete 20 nevinih osoba? Uspjeli ste uhvatiti negativca, ali pod koju cijenu?“

„Kate privlači ovaj svijet,“ rekla je Emily Blunt koja je preuzela ulogu snažne žene čiji život je cijelo vrijeme u opasnosti. „Shvati da je tek nazrela vrh ledenjaka radeći sve prema zakonu i počinje vjerovati da sada može napraviti nešto što će uistinu donijeti promjenu. Ali upravo ta ideja da više neće slijediti pravila preokrenut će Katein cijeli život. Ništa više nema smisla.“

Josha Brolina privukla su pitanja koje film postavlja o tome što je važnije, naše vrijednosti ili sigurnost, i da li borba protiv kriminala izvan granica zakona ostavlja neizbrisivi i mračni trag na dušu. „Ovaj film je misterij koji možete tumačiti prema vlastitom pogledu na svijet, to je uzbudljiva i emocionalna zagonetka,“ rekao je Brolin.

Sicario 2015 - film Hrvatska 

KAKO JE NASTALA PRIČA FILMA

Taylor Sheridan, scenarist, je Teksašanin koji je odrastao putujući južno od granice još kad je to bilo nešto sasvim uobičajeno, a prihvatio je projekt zbog stvarnosti današnjice – želio se vratiti svojim korijenima i istražiti područja koja su postala zabranjena tijekom posljednjih desetak godina. Rekao je da je ta intrigantna i privlačna granica njegove mladosti nestala: „Shvatio sam da taj Meksiko više ne postoji. Taj Meksiko u koji si se mogao jednostavno odvesti sa svojim autom. A istovremeno sam shvatio i da nisam vidio filmove o tome koliko se zapravo život u sjevernom Meksiku promijenio, kako su tamo počele dominirati droge i korupcija, kako su se karteli naoružali, i kako se američka vlada nosi s tim problemima koji su se počeli širiti preko granice.“

Ogromni profiti nadvladali su poštenje i osnovnu brigu za drugoga, a trgovina drogama pretvorila se u biznis. Kad je Sheridan počeo istraživati kako je došlo do ovakvog stanja, shvatio je da je to poput pokušaja diranja osinjaka – ulazio je u svijet klasificiranih CIA špijunskih programa, tajnih DEA dogovora, kartela koji ubijaju novinare koji istražuju njihove operacije i „kuća smrti“ – obiteljskih kuća u kojima nitko ne živi, već su neprijatelji kartela zakopani u njihovim zidovima. To nije bilo poput ostalih istraživanja za film.

Sheridan je počeo kopati po sprženim i prašnjavim gradićima u pustinji Chihuahua. Ispočetka ga je dočekivala samo tišina. „Putovao sam uzduž granice. Ne možete intervjuirati članove kartela, niti vladine dužnosnike. Jedino možete osvojiti povjerenje onih na koje ova stvarnost najviše utječe – imigrante koji prelaze preko granice i nastanjuju ničiju zemlju između južne Arizone, Novog Meksika i sjevernog Meksika. Oni su bili moj izvor informacija,“ objasnio je Sheridan.

Polako je isplivala priča o ratu na drogu koju malo tko poznaje u SAD-u – priča o ratu na droge koji često postaje rat za drogu dok se razne sile bore za prevlast.

„Priče o svijetu kriminala obično se pričaju iz gledišta heroja ili zločinca,“ primijetio je Sheridan. „Ova priča nije mogla biti takva. Ovo je priča u kojoj čak i kad pomislite da je negativac uhvaćen shvatite da problem zapravo nije riješen. Sutra će se pojaviti novi kriminalac.“

Sheridan je također želio ispričati osobnu priču – o tome kako poštenu osobu koja traži pravdu zauvijek promijene otkrića sa granica – zbog čega se rodio neočekivani lik koji će uvesti gledatelje u svijet Ciudada Juareza: Kate Macer.

Ona je ozbiljna i snažna žena koja je uvijek stavljala na prvo mjesto svoj posao i zemlju i koja se okružuje štitom od samoće, ali postaje sve više emocionalno osjetljiva što se više upušta u rat protiv droge. Koliko god je čvrsta i posvećena, ništa je ne može pripremiti za svijet u kojem su dobro i zlo pomiješani, gdje američki agenti imaju isti okrutni pogled na stvari kao i karteli i gdje učiniti pravu stvar, humanu stvar, je upravo ono zbog čega će vas početi tražiti plaćeni ubojice.

Kate ima intenzivnu reakciju na svojeg novog kolegu iz tima, enigmatičnog Kolumbijca Alejandra. Plaši je njegova krvava prošlost, privlače trenuci suosjećanja i heroizma, a uznemiruje sposobnost da se u trenu pretvori iz nekoga kome je stalo do ostalih u nemilosrdnu osobu.

Treći član Sheridanove trojke je navodni agent Ministarstva obrane, Matt, koji ima sposobnost opravdavanja svega filozofijom „cilj opravdava sredstvo“. „Stvarno smatram kako Matt uistinu vjeruje da u slučaju da je potrebno ubiti sve one koji nisu Amerikanci kako bi se zaštitila Amerika, to bi i trebalo napraviti. Njegova filozofija je 'mi ili oni'. Je li zbog toga zao? Ovisi o vašem gledištu,“ Sheridan je izjavio.

Sheridanov scenarij odmah je bio hvaljen zbog svog spoja napetog trilera s odlično razrađenim likovima sofisticirane drame. Međutim, zbog svoje smionosti nije odmah pronašao distributera, sve dok nije došao u ruke Baila Iwanyka i Erice Lee iz Thunder Roada. Iwanyk je rekao da je scenarij bio previše moćan kako bi se zanemario, bio je napet i očaravajući, jedan od najbolje napisanih i emocionalno nabijenih trilera. Za snimanje filma prema takvom scenariju bilo je potrebno pronaći odgovarajuću osobu koja zna snimati akciju, ali i složene emocije i igru tame i svjetlosti. Tu osobu su pronašli u Denisu Villeneuveu.

 

REDATELJ DENIS VILLENEUVE KREĆE PREMA JUGU

„Postoji samo tama, prijatelju.” -Alejandro

Denis Villeneuve već dugo u svojim filmovima istražuje ispreplitanje intenzivne akcije, pitanja morala i ljudskih potreba. Poznat je po svojim projektima Prisoners i Incendies, nominiranog za Oscara. Nije bilo uopće sumnje da može na sebe preuzeti emocionalnu napetost, uzbudljivu akciju i etičku složenost filma poput Sicario.  

Villeneuve je izjavio da se odmah povezao s materijalom i da je njegov cilj bio izostaviti ikakvo osuđivanje i stav iz njega te time dozvoliti gledateljima da odluče jesu li metode koje koristi tim tajnih operacija vrijedne postizanja cilja. „Uvijek sam smatrao kako je svijet siv, a ne crno-bijeli, i da pojam dobra i zla određuje kulturalna i geopolitička podloga osobe,“ primijetio je redatelj. „Postoji li rješenje za ovaj neprestani rast trgovine drogom? Sicario postavlja mnoga pitanja, ali odgovore na ta pitanja ostavlja otvorenima.“

“Ovaj film obrađuje zastarjelu ideju da Sjeverna Amerika može riješiti najnasilnije svjetske problema na vrlo učinkovit i nevidljiv način. To je nekoć bila utješna pomisao – ali svijet kao da postaje sve složeniji i složeniji,“ nastavio je Villeneuve. „Imamo potrebu za superherojima. U današnjoj stvarnosti heroji nemaju čiste ruke. Heroji se neprestano suočavaju s najtežim moralnim pitanjima i izborom koji moramo napraviti kad se suočavamo sa zlom. Fasciniraju me moralni izbori u filmu. Koliko daleko možemo ići kako bismo zaustavili kartele? Možemo li zaustaviti kartele, a da ne postanemo nalik njima?“

Nakon što se Villeneuve prihvatio redateljske palice, polako se počeo organizirati snažan producentski tim s Iwanykom, Edwardom L. McDonnellom i Molly Smith, Thadom Luckinbillom i Trentom Luckinbillom iz Black Label Media. Svi su doživjeli ovu priču kao film koji unosi nešto novo u klasičan triler o zavjeri. Smith je istaknula: „Krši sva pravila, ali Kate je lik s kojim se gledatelji mogu lako poistovjetiti. Uvodi nas u sve što proživljava: ne zna kome može vjerovati, ne zna kamo treba krenuti niti koje odluke treba donijeti u takvoj situaciji.“ Trent Luckinbill je dodao: „Sicario razmatra sve relevantnije pitanje o tome kako se trebamo nositi s čudovištima. Trebamo li pronaći neka druga čudovišta s kojima ćemo se onda zajedno boriti protiv ovih prvih? Ili je zakon važniji?“

 

ALEJANDRO:  SAVEZNIK ILI PLAĆENI UBOJICA?

“Ništa neće imati smisla vašim američkim ušima i sumnjat ćete u sve što činimo. Ali na kraju ćete reći – ‘Imali ste pravo.’”– Alejandro

 Kompleksno srce filma je njegov najuznemiravajući lik: Alejandro, istovremeno bivši hrabri tužitelj koji oplakuje svoju ubijenu obitelj, Katein zaštitnik i sicario voljan prekoračiti sve granice kako bi porušio kartele koji su uništili njegov život. Scenarist Sheridan je u toj ulozi zamišljao Benicija Del Tora još dok je pisao scenarij, a samog glumca privukla je kompleksnost lika i priče. Pitanje koje ga je najviše pogodilo bilo je može li Alejandro uistinu živjeti sa stvarima koje je napravio ili je prihvatio da je cijena koju mora platiti to da će zauvijek ostati na marginama društva.

„Alejandro je bio tužitelj, a kad je njegova obitelj ubijena tijekom narko ratova postao je nešto nalik plaćenog ubojice narko šefova. Je li loša osoba? Ne znam,“ rekao je glumac. „Ne bih rekao da je završio tamo gdje je zbog loših odluka, prilike koje su kontrolirale druge osobe natjerale su ga da postane ono tko jest. Američka vlada naznačila mu je ulogu ubojice, pa zato i živi u ovom mračnom i krvavom svijetu. Voljan je to raditi iz vlastitih razloga, ali može li se zapravo vratiti u društvo nakon svega što je učinio?“

Alejandrovo neprobojno vanjsko lice smekšava se jedino u prisutnosti Kate. Između njih postoji privlačnost koja ih zbližava, makar samo na trenutak, ali priča ih uskoro razdvoji.

„Na jedan čudan i suptilan način Kate se počinje zaljubljivati u Alejandra, a i u on u nju. Del Toro i Emily su to odlično i oprezno odglumili,“ rekao je Iwanyk. „Kako Kate otkriva koliko je on slomljen kao osoba i kako to rezultira s više nasilja nego što si Kate to može zamisliti, naše srce počinje pucati za njega i za nas same jer smo emocionalno investirani u tog muškarca. Zahvaljujući Beniciovoj glumi počinjemo shvaćati kako je Alejandro jednom bio dobra osoba, ali njegovo srce se razbilo i u takvoj je tami da se nikad više neće moći oporaviti.“

 

KATE MACER:  U POTRAZI ZA GRANICOM

„Nemoj me opet staviti u situaciju gdje moram prekršiti zakon kako bih preživjela. Čuješ li me?” — Kate

 Kateino putovanje preko granice natjerat će je da je prekorači na sasvim drugi način. Osoba koja poštuje pravila i radoholičarka koja se ponosi time što uvijek radi sve prema zakonu odjednom se nađe u svijetu u kojem se vladini dužnosnici pridržavaju filozofije da cilj opravdava sredstvo. Što dublje ulazi u Meksiko, to više počinje gubiti svoj moralni kompas. Što više pokušava upravljati situacijom, to više gubi kontrolu.

Bilo je ključno, kao i s Alejandrom, pronaći pravu glumicu za ulogu. Trebao je netko tko će moći odraditi akcijske scene i pokazati veliku snagu, ali i tko je spreman istražiti emocionalnu stranu priče. Takav spoj inteligencije, fizičke spreme i osjećajnosti pronašli su u Emily Blunt, britanskoj glumici koja je nedavno osvojila Zlatnog globusa.

„Kate je moralni kompas filma,“ izjavila je Blunt. „Zaintrigirala me njezina potreba da uvijek sve radi prema pravilima i prema zakonu. Kad uleti u njoj nerazumljiv svijet CIA-inih operacija i kartela, nađe se u sasvim drugoj stvarnosti. Dok su je prije držali odgovornom za svaki metak koji bi ispucala, sada je u situaciji gdje svi pucaju bez ikakvog oklijevanja. Odgovornost koja je bila njezin način života odjednom je nestala iz njezinog svijeta i sad je u totalnom šoku.“

Kate je po prirodi nezavisna, nedavno se razvela i vrlo je osamljena. Osim svog FBI partnera, koji nije vidio ono što je ona vidjela u Juarezu, nema se kome okrenuti. Kad dosegne samo dno, u jednom trenutku se čini da je Alejadnro jedina osoba koju ima, čak joj spasi i život. Ali njihova veza nije jednostavna.

Blunt je privukao Katein složen odnos s Alejandrom: „Vrlo je tajanstven i ne govori puno. Kate pazi na to što radi i ne vjeruje mu. Međutim, mislim da u Kate vidi nešto što je sam izgubio. Osjećaju čudnu, gotovo magnetičnu povezanost koju ne mogu u potpunosti istražiti u tim ekstremnim uvjetima. Osjećaju neizgovorenu međusobnu privlačnost.“

Villeneuveu je volio promatrati kako se polako razvija kemija između Blunt i Del Tora. „Taj čudan, ali i privlačan odnos razvio se između njih pred kamerama i to je bilo vrlo važno za film,“ rekao je. „Humani način na koji Kate pokušava razumjeti ovog čovjeka predstavit će gledateljima unutar svog tog nasilja jedan lijepi i poetički aspekt priče“.

 

MATT GRAVER: ISTINSKI VJERNIK

“Sama si se javila za ovaj vlak jer ZNAŠ da ništa ne sprečavaš u Phoenixu. Samo pospremaš tuđi nered.” — Matt

 Bilo je važno pronaći odgovarajućeg glumca za agenta koji će iz vlastitih razloga uvesti Kate u tajne operacije: Matta Gravera. To je isto uloga koja zahtijeva od glumca uvjerljivu i hrabru glumu, ali i sposobnost upustiti se u moralnu dvosmislenost ovog filma. Izabrali su Josha Brolina, nominiranog za Oscara i poznatog po svojim ulogama u filmovima poput No Country For Old Men, W. i mnogim drugima. Samog glumca je privukao Matt kao pragmatična osoba koja rješava probleme i koja je odlučila ostaviti svoju savjest iza sebe.

„Upravo sam bio završio s vrlo intenzivnim snimanjem Everesta, pa sam htio nastaviti dalje u istom stilu,“ rekao je Brolin o tome zašto se odmah odlučio za ovaj film. „Matt je vrlo zanimljiva osoba koja ima posao koji treba obaviti i koja vjeruje u opravdanost svojih postupaka. Možda će morati platiti određenu cijenu, ali vjeruje da će, ako uspije, spasiti milijune ljudi od ovisnosti i kriminala.“

Brolin je već nekoliko puta snimao zajedno s Del  Torom, a i ovaj put ga je privukla prilika surađivati s Del Torom kao dvije strane istog novčića. „Zaintrigirala me te sličnost između Alejandra i Matta,“ rekao je Brolin. „Oni su čiste suprotnosti, ali u istom biznisu, pa si pomažu. Alejandro je šutljiva osoba, a moj lik ne može prestati pričati, što zapravo ima smisla. Takvo suprotstavljanja tih likova je zabavno.“

Što se tiče Mattovog dara za pričanja, Brolin je objasnio: „Puno priča, ali s njim nikad ne znate govori li istinu, manipulira li ljude ili koristi humor kao pasivno agresivni alat.“

Filmsku ekipu očarao je način na koji je Brolin oživio ovog lika. „Josh ima karizmatičnu pojavu na  kameri, u kadar unosi posebnu energiju,“ izjavila je Molly Smith. Basil Iwanyk je dodao: „Josh je oličenje američkog frajera sa stavom. Vrlo je pametan i snažan, ima odličan smisao za humor. Netko je, bez obzira koliko mračna bila njegova uloga, kojeg uvijek volimo gledati.“

 

NA GRANICI: PUCNJAVA U NOVOM MEKSIKU, TEKSASU I MEKSIKU

“Juarez je ono što se dogodi kad se j***no dobro ukopaju!”—Matt

Juarez je grad u Meksiku koji leži na drugoj obali rijeke Rio Grande, nasuprot El Pasu u Teksasu. Za mnoge koji tamo žive to bi mogao biti grad na drugom kraju svijeta. Nekoć dobro mjesto za život pretvorilo se u grad s najviše ubojstava na svijetu, gdje mnogi žive u strahu i često u velikom siromaštvu. Grad je pun ostataka maquiladora tvornica koje su bile u stranom vlasništvu i koje su jedini preostali svjedoci o vremenima uspješne trgovine koja sad uopće više nije prisutna u sjevernom Meksiku. U jednom trenu toliko je osoba nestajalo svaki dan... i toliko je mrtvih tijela odjednom pronađeno... da takvi događaji uopće više nisu stizali na naslovnice novine.

Makar je broj ubojstava u Juarezu pao nakon 2012. godine, grad je još uvijek jedan od najopasnijih na svijetu za novinara i strance, a novi karteli pojavljuju se svaki dan. Kako je film iz jednog od velikih američkih filmskih studija mogao proniknuti u opasnu stvarnost ovog svijeta? Nije bilo lako. Čak je i potraga za lokacijama bila više nalik vojnoj operaciji.  

Producent Basil Iwanyk je rekao: „Kad smo se odlučili otići u Juarez nismo mogli pronaći nijednu američku sigurnosnu službu koja bi nam mogla dati službeno dopuštenje da pređemo granicu. Na kraju smo se dogovorili s jednim Meksikancem koji je uspješno uveo CNN-ove novinare u Juarez prije par godina i koji je za nas dogovorio grupu federalesa koji su nas u civilnoj odjeći vozili okolo. Nosili su poluautomatsko oružje ispred vozila i upozorili nas na stvari poput toga da uvijek moram nositi sa sobom naočale, jer inače nosim kontaktne leće, za slučaj da nas zaustave i otmu. Vozili smo bijeli džip jer samo pripadnici kartela voze crne džipove pa vas zbog toga mogu napasti.“

Tijekom intenzivnih šest sati ekipa je smjela izaći iz džipa samo dvaput. Iwanyk se prisjetio: „Počeo nas je pratiti bijeli Mustang jer smo predugo ostali, ali zahvaljujući tom putovanju uspjeli smo prikupiti dovoljno sadržaja za film. Shvatili smo kakav je Juarez. Denis je uspio razviti svoju viziju. Ono što nas privlači o Juarezu je to što život ide dalje – djeca se i dalje tamo igraju s loptom, ljudi i dalje idu svaki dan na posao – ali nad njima svima se nadvio oblik tame i kriminala.“

Svi koji su otišli u Juarez su ostali pogođeni, uključujući i producenta Edwarda McDonnella: „Sjećam se da sam pitao federalese – 'Koji dio grada je dobar za život?' Odgovorili su – 'dobar dio grada je tamo gdje nikog ne ubijaju, a loš tamo gdje nekog ubijaju'. Stvarno ne postoji siguran dio Juareza. To nije nešto što vidimo na vijestima. Možete pročitati koliko je osoba ubijeno, ali ne vidite život koje te osobe vode.“

Makar nisu snimali u Juarezu, većina scena je snimljena u  Albuquerqueju u Novom Meksiku, El Pasu u Teksasu i Veracruzu u Meksiku. Villeneuvea je fascinirao pogranični teren i htio je prenijeti na film taj okrutan i suh, ali i poetičan aspekt pejzaža koji odražava ono kroz što prolazi Kate. Doveo je sa sobom grupu suradnika kojima vjeruje – direktora fotografije Rogera Deakinsa, dizajnera produkcije Patrice Vermette i kostimografkinju Renée April.

„Boje i teksture filma nadahnula je pustinja Chihuahuan,“ rekao je Villeneuve. „Snimali smo film tijekom sezone monsuna, tako da su oblaci svaki dan iznad nas stvarali nevjerojatno lijepe formacije. Nebo je postalo šutljiva prisutnost u filmu, poetični izričaj Kateinih unutarnjih i vanjskih sukoba. Pustinja je fascinantno mjesto jer je vrlo surovo... ali može biti i inspirativno,“ zaključio je Villeneuve. „Takav je život na granici – a mi smo to iskusili.“

Hiperrealističan izgled filma s jarkim bojama postignut je u suradnji s Deakinsom koji je ponovno surađivao s Villeneuveom nakon filma Prisoners. Zajedno su detaljno pripremali materijale za precizne kompozicije Deakinsovih kadrova. Složili su se da žele uhvatiti i najsitnije detalje događaja u filmu, ali ne unositi nikakvo svoje mišljenje ili stav.

Deakins je rekao: “Igrali smo se sa širokim kadrovima kako bi se akcija mogla odigravati bez puno rezova i koristili smo jasne i živahne boje. Dobili smo na kraju prirodan izgled.“

Direktor fotografije je doživio Alejandra Benicija Del Tora kao vizualni temelj filma, čovjeka koji nosi priču rata protiv droga na svom licu i u govoru tijela. „Za mene raspoloženje u ovom filmu proizlazi iz likova, pogotovo Beniciovog,“ rekao je Deakins. „Nalik filmovima poput Le Samourai ili The Red Circle,“ nastavio je, spomenuvši krimiće Jeana Pierrea Melvillea iz 1960-tih. „To su filmovi u kojima glavni likovi mogu biti hladni i okrutni, ali s kojima istovremeno možete suosjećati.“

Deakins je kroz cijeli film ispreplitao elemente svjetlosti i tame, često koristeći svjetlost na neočekivane načine. „Možda najstrašnija scena u filmu je osvijetljena mekanim i toplim izvorom svjetlosti,“ primijetio je. „To možda nije uobičajeno, ali služi kao suprotnost koja obara očekivanja.“

Dizajner produkcije Vermette želio je postići realističnu autentičnost na setu. Inspirirali su ga rad fotografa Alexa Webba i njegove emocionalne fotografije paradoksalnog života na američko-meksičkoj granici, kao i surove suprotnosti pejzaža, poput izblijedjelih boja pustinje i živahnosti Juareza.

Vermette je izabrao paletu bež i pješčanih boja za američku stranu, ali ta paleta se nakon što pređete granicu pretvara u jarki kaleidoskop raznih boja. „Strogi izgled američke vojske i DEA u kontrastu je s anarhijom boja i urbanim kaosom Meksika,“ rekao je Vermette.

Najveći izazov mu je bio pronaći način kako rekreirati poznati Most Amerika gdje se usred klaustrofobične gužve 14 voznih traka dogodi velika pucnjava. Odjel za nacionalnu sigurnost nije imao, naravno, nikakvu namjeru zatvoriti most, pa je Vermette potražio slične mostove u El Pasu gdje je sagradio vlastitu verziju. Također je bilo zanimljivo stvaranje palače narko šefa Fausta Alarcona – Vermette je iskoristio imanje u toskanskom stilu koje se nalazi u pastoralnom sjevernom dijelu Albuquerqueja, a u koje je unio elemente meksičkog dizajna i gdje je za važnu scenu večere uredio elegantnu vanjsku kućicu uz bazen.

Vermette je na setu također sagradio neke od elemenata narko rata koji se rijetko vide: tunele kartela koji su prokopani duboko ispod granice kako bi sakrili nezakoniti protok novca i droge. Na temelju fotografija pravih tunela koje su snimili pripadnici policijskih snaga i novinari, set je bio prekriven plastičnim vrećicama i posudama, omotima od sendviča, zaštitnim kacigama, električnim žicama, pijucima i kantama – preostalima iza neprestanog potoka ljudi.

Kostimografkinja Renée April se također trudila dizajnirati realističnu odjeću. Rekla je da je samo istraživanje bilo za nju teško: „Pogledala sam puno dokumentarnih filmovima i vidjela puno fotografija koje nisam trebala vidjeti, pokušavajući pronaći istinu kako bi je mogla pokazati gledateljima i kako bi se u nju uvjerili.“

April je obukla Kate u stroge linije i izdržljivu odjeću – često je u filmu u jednostavnoj sivoj majici kratkih rukava, tamnim hlačama i čizmama, čak i kad ne radi. „Stalno je na poslu okružena muškarcima, radi u znojnoj uniformi, a kad nije u njoj nosi majice. Odjeća je vrlo minimalistička, bez ikakvih ukrasa,“ opisala ju je April. „Pri kraju filma oblačili smo ju u tamnije boje, paralelno s time kako u njezinom životu   sve postaje mračnije.“

Alejandro Benicija Del Tora je prije bio odvjetnik i često se oblači u sako prusko plave boje, osim kad za borbu nosi crnu taktičku odjeću. „Ta plava boja nije česta, podsjeća na Europu. Zato mi se svidjela, jer ne izgleda američki,“ rekla je April. „Zahvaljujući tome dobivamo dojam kakav je Alejandro bio prije nego što mu se raspao cijeli život.“  

Odjeću za Matta kojeg glumi Josh Brolin također je utemeljila na karakteru i suprotnostima lika: „On živi u hotelskim sobama. Nikad ne zna gdje će sutra završiti. Kupuje ružne košulje i hlače koje zatim pere u umivaoniku i koje se osuše za pet minuta. Praktičan je.“

Nakon snimanja filma Villeneuve je usko surađivao s montažerom Joeom Walkerom, koji je nedavno bio nominiran za Oscara za svoj rad na filmu 12 Years a Slave, kako bi postigli vrlo napeti ritam filma. Također je opet surađivao s Jóhannom Jóhannssonom, skladateljem glazbe za Prisoners, poznatim po svojim očaravajućim melodijama i perkusiji, koji je za Sicario stvorio glazbenu podlogu koja odgovara opakoj akciji i emotivnosti filma.

Sicario  je odličan pogled na rat protiv droge koji otkriva svijet pun teških pitanja i još težih odgovora, istovremeno ispitujući ljudsku snagu osjećaja i humanosti u svijetu kojem se osoba mora boriti s osjećajima, željama i moralnošću, u svijetu u kojem nema jasnoće i gdje je jedini zakon koji se ne može prekršiti zakon preživljavanja kako bi se mogli nastaviti boriti sljedeće jutro.

 O GLUMCIMA

EMILY BLUNT’s [Kate Mercer] je tražena glumica i dobitnica Zlatnog globusa koja se probila upečatljivom glumom u filmovima poput My Summer of Love i The Devil Wears Prada. Trentačno snima film The Huntsman s Chrisom Hemsworthom, Charlize Theron i Jessicom Chastain. Nedavno smo je mogli gledati u filmskoj adaptaciji popularnog mjuzikla Into The Woods i u znanstvenofantastičnom filmu Edge of Tomorrow zajedno s Tomom Cruiseom. Poznata je i po ulogama u filmovima kao što su Salmon Fishing in the Yemen, Looper, My Sister’s Sister, Arthur Newman, The Adjustment Bureau, Charlie Wilson's War, Sunshine Cleaning, The Wolfman i The Young Victoria. Započela je karijeru 2002. godine u kazališnoj predstavi Romeo and Juliet kao Julija, a na londonskim pozornicama je prvi put nastupila The Royal Family zajendo s Judi Dench.

BENICIO DEL TORO [Alejandro] je poznat po svojim kritički hvaljenim ulogama za koje je osvojio mnoge nagrade – poput Oscara, Zlatnog globusa, SAG i BAFTA nagrada te berlinskog Srebrnog medvjeda za sporednu ulogu u Soderberghovom Trafficu. Prvu filmsku ulogu je imao u License to Kill Johna Glena, nakon čega je uslijedio niz nagrađivanih uloga u Trafficu, 21 Grams, The Usual Suspects, Basquiat i Inherent Vice. Zapamćene nastupe imao je i u filmovima Che, Guardians of the Galaxy, The Wolfman, Savages, Fearless, Sin City, Snatch, The Funeral, The Pledge, The Hunter, Fear and Loathing in Las Vegas i mnogim drugima. Uskoro ćemo ga moći vidjeti u drami A Perfect Day s Olgom Kurylenko i timom Robbinsom te u Escobar: Paradise Lost.                

JOSH BROLIN [Matt Graver] jedna je od vodećih zvijezda u Hollywoodu, a iza sebe ima niz odličnih mainstream filmova i provokativnih nezavisnih projekata. Uskoro ćemo ga gledati u filmu Everest s Jakeom Gyllenhaalom, Jasonom Clarkeom i Johnom Hawkesom te u novom projektu braće Coen Hail, Caesar!. Gledali smo ga u Labor Day, redatelja Jasona Reitmana remakeu kultnog korejskog filma Oldboy, redatelja Spikea Leeja s Willom Smithom u filmu Men in Black 3. Nominiran je za nagrade Akademije i američke Udruge filmskih i televizijskih glumaca (SAG), a Udruga njujorških filmskih kritičara i Nacionalni odbor za recenziju filmova nagradili su ga 2008. godine za ulogu Dana Whitea u filmu Milk. Glumi glavnu ulogu u filmu braće Coen True Grit koji je nominiran za deset nagrada Akademije, zatim u filmu Olivera Stonea Wall Street: Money Never Sleeps, Woody Allenovom You Will Meet a Tall Dark Stranger te biografskom filmu W. Olivera Stonea.  Nagradom SAG nagrađen je za ulogu u filmu braće Coen, No Country for Old Men, a mogli smo ga gledati i u filmu Ridleya Scotta American Gangster, Planet Terror, In the Valley of Elah, Into the Blue, Coastlines, Hollow Man, Mod Squad, Nightwatch, Best Laid Plans, All the Rage, Mimic, Flirting with Disaster i Goonies. Na televiziji glumi u seriji kuće ABC The Young Riders, u seriji Private Eye kuće NBC i Winnetka Road za CBS. Hvaljene uloge ostvario je u mini-seriji kuće TNT Into the West, te političkoj drami kuće NBC Mr. Sterling i dr. Brolin se kao producent pridružio Mattu Damonu, Chrisu Mooreu, Anthonyju Arnoveu i Howardu Zinnu na dokumentarnom filmu The People Speak temeljenom na Zinnovoj uglednoj knjizi iz 1980. godine A People’s History of the United States.  Redateljski prvijenac X snimio je 2008. Izuzetno je aktivan i na kazališnim daskama kao glumac i redatelj (Pitz and Joe, Life in the Trees, Forgiving Typhoid Mary, Oh, The Innocents, Peep Hole, Ellen Universe Joins the Band, Lincoln Park Zoo,  Hard Hearts, True West, The Exonerated, Skin of the Teeth, itd.).

VICTOR GARBER [Dave Jennings] legenda je već desetljećima. Nedavno smo ga mogli vidjeti u nagrađenom Oscarom Argo Bena Afflecka. Neka od sjajnih ostvarenja u kojima smo ga mogli vidjeti su Milk, Titanic, Kung Fu Panda 2, You Again, Legally Blonde, The First Wives Club, Sleepless in Seattle, Life with Mikey i adaptaciji mjuzikla Godspell. Šest puta je nominiran i tri puta je osvojio nagradu Emmy. Na televiziji mogli smo ga gledati u seriji “Alias”, u televizijskom filmu Life with Judy Garland: Me and My Shadows, u serijama “Frasier” i “Will & Grace”, “Web Therapy”, “Eli Stone”, “Justice”, “Damages”, “30 Rock”, “The Big C”, “Glee” i “Nurse Jackie.”  Glumio je i u projektima The Last Templar, Meredith Willson’s The Music Man, Call Me Claus, Laughter on the 23rd Floor, Annie, Rodgers and Hammerstein’s Cinderella, Dieppe i The First Circle. Odličan je i u kazalištu, a osvojio je nominacije za Tony za “Damn Yankees”, “Lend Me a Tenor”, “Little Me” i “Deathtrap.”  Glumio je i u Tonyjem nagrađenoj drami “Art” i originalnim Broadway produkcijama “Arcadia”, “The Devil’s Disciple”, “Noises Off” i “Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street”. Silno je hvaljen za ulogu u Sondheimovoj predstavi “Follies” te “Present Laughter”.

JON BERNTHAL [Ted]  je nedavno imao jednu od glavnih uloga u Fury DaVida Ayera, zajedno s Bradom Pittom, Shiaom LaBeoufom, Loganom Kermanom i Michaelom Penom. Također je završio sa snimanjem HBO mini serije „Show Me A Hero“ i akcijskog trilera The Accountant s Benom Affleckom. Trenutačno snima u Irskoj film Pilgrimage s Richarodm Armitageom i Tomom Hollandom, a uskoro ćemo ga vidjeti u filmovima Me & Earl & the Dying Girl i Viena and the Fantomes. Mogli smo ga gledati u projektima poputThe Wolf Of Wall Street,  serijama “The Walking Dead” i “Mob City”, World Trade Center Date Night , The Ghost Writer, Night at the Museum: Battle of the Smithsonian, Grudge Match, The Air I Breathe, Day Zero i mnogim drugima. Studirao je na prestižnom ruskom MHAT-u gdje ga je i otkrio voditelja dramskog odsjeka Harvarda, zahvaljujući kojemu je kasnije tamo i završio magisterij. Glumac je veteran više od 30 kazališnih produkcija, a nedavno se vratio na pozornicu u „Small Engine Repair“ kazališta Rogue Machine. Zbog svoje ljubavi prema kazalištu osnovao je vlastitu neprofitnu dramsku trupu Fovea Floods, a zajedno s ocem pokrenuo je producentsku kuću Story Factory koja trenutačno razvija nekoliko projekata.

Britanski glumac DANIEL KALUUYA [Reggie Wayne] probio se ulogom Posha Kennetha u hit seriji Skins na kojoj je služio i kao scenarist. Njegovi posljednji filmski projekti su Kick-Ass 2, Welcome to the Punch i Johnny English Reborn . Uspješni je kazališni glumac koji je osvojio nagrade Evening Standard i Critics’ Circle Theatre kao najbolji novi glumac za svoju ulogu boksera u predstavi Sucker Punch. Nedavno je glumio u predstavama Trelawny of the Wells. A Seasons in the Congo  zajedno s Chewitelom Ejioforom, kao i u serijama “The Fades”, “Black Mirror” i “Psychoville”, a uskoro ćemo ga vidjeti na britanskoj televiziji u satiričnoj policijskoj seriji “Babylon” Guyja Ritchieja.

O FILMSKOJ EKIPI

DENIS VILLENEUVE [redatelj] je nagrađivani kanadski redatelj čiji Incendies je bio nominiran za Oscara za najbolji film na stranom jeziku, a poznate dnevne novine New York Times proglasili su ga jednim od 10 najboljih filmova 2011. godine. Njegov opus uključuje projekte Enemy i Prisoners, kao i Polytechnique, Next Floor, Maelström te August 32nd on Earth. Villeneueve trenutačno radi na pretprodukciji svojih novih projekata – Story of Your Life, s Amy Adams, Jeremyjem Rennerom i Forestom Whitakerom, i novom Blade Runneru s Harrisonom Fordom i Ryanom Goslingom.

 

TAYLOR SHERIDAN [scenarist] prodao je 2012. Sidney Kimmel Entertainment svoj scenarij Comancheria koji je trenutačno u pretprodukciji i koji će režirati David McKenzie, a u kojem će glumiti Chris Pine, Ben Foster i Jeff Bridges. Također je za velike ekrane adaptirao roman Howarda Bluma Dark Invasion u kojem će nastupiti Bradley Cooper. Za Andrewa Laurena radi na dva projekta, a na televiziji za HBO razvija projekt Yellowstone

BASIL IWANYK [producent] je utemeljitelj i vlasnik Thunder Road Pictures. Njegovi posljednji projekti su John Wick s Keanuom Reevesom i pustolovni Seventh Son. Trenutačno producira Gods of Egypt za Summit Entertainment, a uskoro će raditi na filmskoj adaptaciji video igre Splinter Cell s Tomom Hardyjem. Iwanyk je radio na filmovima kao što su Clash of the Titans, nastavak Wrath of the Titans, svi nastavci The Expendables, Brooklyn’s Finest, We Are Marshall i Firewall. Također je producirao kritički hvaljeni film The Town, a uskoro ćemo vidjeti i projekt Seventh Son.

EDWARD L. MCDONNELL [producent] je predsjednik Maple Shade Films, producentske kuće koju je osnovao 2001. godine. U međuvremenu je producirao filmove poput Prisoners, nominiranog za Oscara, Original Sin s Angelinom Jolie i Antoniom Banderasom i romantične drame A Walk to Remember, kao i Shanghai Knights s Jackiejem Chanom i Owenom Wilsonom te Catwoman  s HalleBerry. Također je radio na projektima Eagle Eye, Three Kings, Insomnia, Racing Stripes i mnogim drugima.

MOLLY SMITH [producentica] producirala je svoj prvi film P.S. I Love You 2006. godine koji je postao veliki hit, nakon čega su uslijedili projekti The Blind Side, iznenadni hit u kojem je glumila Sandra Bullock i za koji je osvojila Oscara, Something Borrowed, adaptacija romana Emily Giffin, Beautiful Creatures, nadnaravna priča o odrastanju, te You're Not adaptacija romana autorice Michele Wildgen koji je režirao George C. Wolfe. 2013. godine Smith je napustila Alcot i zajedno s Trentom i Thadom Luckinbillom utemeljila Black Label Media producentsku kuću. Iste godine su producirali The Good Lie, a zatim i Begin Again. Uskoro će početi s pretprodukcijom filma Demolition u kojem glume Naomi Watts i Jake Gyllenhaal, a nedavno su i kupili 71 u kojem nastupa Jack O'Connell.

THAD LUCKINBILL [producent] je zajedno s Molly Smith i Trentom Luckinbillom osnovao 2013. producentsku kuću Black Label Media s kojom su nedavno radili na Begin Again s Hailee Steinfeld i Markom Ruffalom i filmu 71 u kojem glumi Jack O’Connell. BLM kuća trenutačno producira Demolition Jeana-Marca Valleea, a zatim će uslijediti LIV i Bootlegger's Boy s Alcon Entertainment. Luckinbill je radio na snimanju mnogih drugih filmova poput Crazy Love i Thunder Run, a nedavno je počeo surađivati s Chrisom McQuarriejem na adaptaciji romana Others Unknown. Luckinbill je također i glumac s nastupima u serijama poput „Nikita“, „8 Simple Rules...for Dating My Teenage Daughter“, „Undressed“, „Major Crimes“ i mnogim drugima, kao i u filmovima Just Married i Sleepover.

TRENT LUCKINBILL [producent] se, nakon duge karijere u pravu i financijama, preselio u Los Angeles i 2013. utemeljio Black Label Media (BLM) s partnerima Molly Smith i Thadom Luckinbill. Zajedno su financirali i producirali The Good Lie s Reese Witherspoon, a počeli su i produkciju filma Demolition koji je režirao Jean-Marc Vallee, kao i Salinger’s War koji je režirao Danny Strong. Producirali su i 71 u kojem glumi Jack O'Connell.

Kategorija: 
Film

Objavljeno: 01.11.2015.